måndag 6 mars 2017

Vecka 9-10

Hej

Kul att ses igen efter sportlovet.
Den här veckan har vi fortsatt jobbat med värdegrundstrappan " Jag lyssnar på min lärare och mina kamrater så att jag lär mig"  Vi påminner varandra om hur vi vill  att  t.ex. samlingarna ska vara för att det ska bli så bra och lärorikt som möjligt för alla. Vi tänker på att räcka upp handen om man vill säga något . Vi pratar en i taget och lyssnar på den som har något att säga.

Vi har gjort pappersfigurer. Det blev många olika varianter bl.a. hjort, nalle, katt och pikachu. Det blev mycket träning med att rita och klippa och fantasin fick fritt spelrum.
I idrottssalen lekte vi kedjekull och spökboll.

Nästa vecka gör vi krympisar i atelén. Vi leker lekar i drama. Genom den styrda leken utvecklar vi förmågan att samspela med varandra. Vi lär oss lyssna och kommunicera med varandra och känna tillit till sin egen förmåga.

På onsdag har skolan studiedag vilket betyder att skolan är stängd men fritids har öppet som vanligt.
Då går vi till Labro på förmiddagen, vi går 9.30 och är tillbaka till lunch.
På eftermiddagen har vi speldag, där vi spelar gamla och nya spel tillsammans.

Fredag blir laddning inför Mellon.

Ur LGR11 " Eleverna ska få möjlighet att ta initiativ och ansvar samt utveckla sin förmåga att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra."

// Ha en bra vecka



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar